his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
BILLBOARDS I SPEL: En illusion av 3d-karaktärer
University of Skövde, School of Humanities and Informatics.
2014 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
BILLBOARDS IN GAMES : An Illusion of 3d-Characters (English)
Abstract [sv]

Billboarding är en teknik som ofta används i tv- eller dataspel för att prestandaeffektivt skapa objekt i en spelmiljö. Tekniken går ut på att istället för en 3d-modell ritas en bild med genomskinlig bakgrund ut på ett polygonplan som alltid vrids mot spelaren. Hur skulle detta kunna utvecklas? Problemformuleringen för denna studie lyder: Hur uppfattar betraktaren karaktärer som representeras av billboards ur flera vinklar istället för en 3d-modell?En spelmiljö med både 3d-karaktärer och billboardskaraktärer skapades. Billboardskaraktärerna bestod av bilder av 3d-karaktärerna för att ge illusionen av att de också var 3d-karaktärer. Kvalitativa intervjuer genomfördes för att ta reda på olika respondenters uppfattning om dessa billboardskaraktärer. Resultatet blev positivt. Även om ett fåtal kunde skilja på 3d-karaktärerna och billboardskaraktärerna kunde ingen genomskåda att billboardskaraktärerna inte var 3d-karaktärer. Resultatet skulle kunna utvecklas ytterligare genom att testa billboardskaraktärer på detta sätt i en större miljö och/eller använda videotexturer istället för bilder.

Place, publisher, year, edition, pages
2014. , 43 p.
Keyword [sv]
Billboards, illusion, immersion, spelupplevelse.
National Category
Other Engineering and Technologies not elsewhere specified
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-9484OAI: oai:DiVA.org:his-9484DiVA: diva2:725543
Subject / course
Media, Aesthetics and Narration
Educational program
Computer Game Development - Graphics
Supervisors
Examiners
Available from: 2014-07-13 Created: 2014-06-16 Last updated: 2014-07-13Bibliographically approved

Open Access in DiVA

a11ponby_Examensarbete(2150 kB)62 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2150 kBChecksum SHA-512
568cb8672161395ec2db0951509b64dc5bd9562a66acae6341e4b62deda0935201981272aba960fec77f3faf716cfa5c53a0f8889811fd250806ea2467df8b33
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Bystedt, Pontus
By organisation
School of Humanities and Informatics
Other Engineering and Technologies not elsewhere specified

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 62 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 149 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf