Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
INVERKAN AV UPPLÖSNING OCH RENDERINGS PRECISION PÅ VOLYMETRISK ELD I REALTID i realtids Spel: En balans mellan prestanda och utseende
University of Skövde, School of Informatics.
2014 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
IMPACT OF RESOLUTION AND RENDERING PRECISION OF REALTIME VOLUMETRIC FIRE in realtime GAMES : A balance between performance and appearance (English)
Abstract [sv]

Detta arbete har undersökt hur mycket en volymetrisk eldeffekt med tillhörande fysiksimulering kan optimeras medan effekten samtidigt presterar tillfredställande. I bakgrunden ges en sammanfattning om eldteknikens historia. De begrepp som krävs för att förstå arbetet som helhet redogörs. I bakgrunden presenteras även den forskning som motiverar utförandet av arbetet. Bakgrunden följs av problemformuleringen med tillhörande metodbeskrivning. Problemformuleringen förklarar att optimering av en eldeffekt skall undersökas och då  eld är en mycket använd effekt. Metodbeskrivningen behandlar utförandet och förklarar att ett frågeformulär användes med en urvalsgrupp på 10 respondenter. I implementationen förklaras hur den utvecklade applikationen fungerar och vilka problem som påträffats under implementationen. Sedan följer utvärderingen som presenterar den data som samlats. Datan analyseras och intressanta slutsatser som antalet stickprov presenteras. I en avslutande diskussion presenteras vilken nytta samhället har av arbetet samt hur en fortsatt forskning kan se ut.

Place, publisher, year, edition, pages
2014. , p. 54
Keywords [sv]
Shader, Volymetrisk, Eld, Fysiksimulering
National Category
Computer Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-9456OAI: oai:DiVA.org:his-9456DiVA, id: diva2:724686
Subject / course
Computer Science
Educational program
Computer Game Development - Programming
Supervisors
Examiners
Available from: 2014-08-14 Created: 2014-06-13 Last updated: 2018-01-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1114 kB)250 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1114 kBChecksum SHA-512
2511bc1ef0482d2fee7658693707e6d572533ec5d048211d89aaf2acdb61d181f53f72910e1751df745b0ba0ad86dea03df27c9d618e580bae6e8d14df8980ae
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics
Computer Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 250 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 452 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf