Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Kusliga grafiska element: Sigmund Freuds "Det kusliga" som utgångspunkt i skapande av dataspelsmiljö
University of Skövde, School of Humanities and Informatics.
2011 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Uncanny graphical elements : Sigmund Freud's "The Uncanny" as starting point in creation of computer game environment (English)
Abstract [sv]

Huruvida kusliga fenomen, som psykoanalytikern Sigmund Freud beskrivit, kan användas för att förmedla kuslighet i realistiskt renderade 3D-modellerade miljöer, skapade till ett fiktivt dataspel, är vad som undersökts i detta arbete. Freuds teorier har redogjorts för och även kortfattat jämförts med relaterade ämnen. Två bildserier, den ena tänkt att vara hemtrevlig och den andra innehållande utvalda kusliga fenomen tänkta att förmedla kuslighet, renderades av ett 3D-modellerat vardagsrum. Dessa bilder användes sedan i en kvantitativ enkätundersökning som besvarades av 100 personer. Resultatet av undersökningen visade att de utvalda fenomenen lyckats förmedla kuslighet till respondenterna. Vissa fenomen bidrog dock mer än andra till den kusliga känslan. Smärre brister i undersökningen upptäcktes och diskuterades med en möjlig fortsättning av arbetet i åtanke. Slutligen ponerades möjligheterna att skapa ett faktiskt dataspel utifrån detta arbete.

Place, publisher, year, edition, pages
2011. , p. 44
Keywords [sv]
kuslighet, Freud, 3D-modellering, datorgrafik, dataspel
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-5019OAI: oai:DiVA.org:his-5019DiVA, id: diva2:421995
Subject / course
Media, Aesthetics and Narration
Educational program
Computer Game Development - Graphics/Sound
Uppsok
Fine Art
Supervisors
Examiners
Available from: 2011-06-11 Created: 2011-06-10 Last updated: 2011-06-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1585 kB)663 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1585 kBChecksum SHA-512
b1d597e78b3f7d61c840021338a292674f56969b5fdd6efa77c98a77343f51b0c846450d3e75cbc53e48a7c02111755feb28e6fafdd3bbff213d8ca903a4f8b9
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Granström, Helena
By organisation
School of Humanities and Informatics

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 663 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 1309 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf