Arbetet undersöker grafikkortets lämplighet att tolka L-system i realtid. L-system är ett strängomskrivningssystem som beskriver strukturen hos botaniska former. Lsystem tolkas med hjälp av sköldpaddstolkningen för att få en geometrisk tolkning. För att utvärdera om grafikkortet är lämpat att tolka L-system i realtid har två system implementerats. Det ena systemet tolkar L-system på processorn och det andra systemet tolkar L-system på grafikkortet. Jämförelser har gjorts mellan dessa två system, framförallt av tidsåtgången för att tolka och rendera L-system. Men även minnesmängden som behövs för att realisera båda systemen i olika fall. Resultatet är en algoritm på grafikkortet som kan tolka L-system i realtid under rätt förutsättningar, men slutsatsen är att processorn är mer lämpad för uppgiften. Algoritmen på grafikkortet presterar väl vid hög polygonnivå, men under dessa förutsättningar utförs inte tolkningen i realtid. Vidare minskar algoritmen minnesåtgången på grafikkortet jämfört med algoritmen på processorn.