Art of Balance: In context of complexity
2009 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [en]
Game balance can be considerd complex - there are many factors that play a role in the perception of balance. This thesis examines complexity, game theory and intution in an effort to disconver more about the perception of balance. The findings are that tactical and strategical choices that are presented for a player need to be interesting, not to complex and not to obvious. The importance lies in the estimation of the result that the player does when making a choice.
Abstract [sv]
Spelbalansering är komplext – det finns många faktorer som påverkar det som uppfattas som balans. I mitt verk undersöks speciellt komplexitet, spelteori och intuition i jakten på att gräva fram mer ut ämnet. Denna reflexiva rapport tar upp metod och arbetsprocessen runt verket och mitt arbete på ability-systemet på Lockpick Entertainment. Om de taktiska och strategiska val som presenteras för en spelare anses som intressanta beror både på spelaren och svårigheten i valet. Är valet komplext är det svårare att avgöra korrekt, och taktiska och strategiska avvägningar måste göras. Detta är grunden i spelbalansering, att spelaren har flera vettiga, men inte uppenbara, val att välja bland.
Place, publisher, year, edition, pages
2009. , p. 23
Keywords [en]
game balance, game design, strategies and tactics, computer games
Keywords [sv]
spelbalans, speldesign, balansering, strategi och taktik, dataspel
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-3364OAI: oai:DiVA.org:his-3364DiVA, id: diva2:232266
Presentation
(English)
Uppsok
Fine Art
Supervisors
Examiners
2009-08-312009-08-202009-08-31Bibliographically approved