Den lilla grafikerhandboken: Polygonbaserad modellering och texturering av miljöbaserade 3D-objekt för datorspel
2009 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE credits
Student thesis
Abstract [sv]
Uppsatsen är en reflekterande text som behandlar verket Den lilla grafikerhandboken - Polygonbaserad modellering och texturering av miljöbaserade 3D-objekt för datorspel.
Genom att ha studerat tutorials, har ett effektivt presentationssätt genererats, där verket representerar resultatet. Den lilla grafikerhandboken är skapad så att personer med liten kunskap av modellering och texturering skall kunna ta del av ett effektivt arbetsflöde. Personerna kommer dessutom utvecklas i sina modellerings- och textureringskunskaper. Genom att tidigt kunna ta lärdom av de arbetssätt som annars kan ta år att utveckla, kan kvalitén höjas på arbetet som utförs av varje student. Boken kan även vara till nytta för de som redan har en god kunskap inom berörda områdena. Boken erbjuder effektiviseringsmetoder som även den invigde kan ta del av.
Place, publisher, year, edition, pages
2009. , p. 135
Keywords [sv]
handbok, lågpolygon, lågpolygonmodellering, högpolygon, högpolygonmodellering, texturering, props, datorspel, grafik
National Category
Media and Communications
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-3115OAI: oai:DiVA.org:his-3115DiVA, id: diva2:223551
Presentation
2009-06-01, Högskolan i Skövde sal G109, Skövde, 11:15 (Swedish)
Uppsok
Technology
Supervisors
Examiners
2009-06-152009-06-122010-02-11Bibliographically approved