Högskolan i Skövde

his.sePublications
Planned maintenance
A system upgrade is planned for 10/12-2024, at 12:00-13:00. During this time DiVA will be unavailable.
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Hur uppstår kuslighet i liminala ytor bland spel som inte faller under genre skräck?
University of Skövde, School of Informatics.
University of Skövde, School of Informatics.
University of Skövde, School of Informatics.
2023 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
How does uncanniness emerge in liminal spaces in games that are not classified as horror? (English)
Abstract [sv]

Hur uppstår kuslighet i liminala ytor bland spel som inte faller under genren skräck? Detta är frågan som kommer försöka besvaras i form av analyser med studier om diverse variabler som ljus, uppsikt, yta, kontext, m.m. Studierna har sina bakgrunder i evolution, psykologi och det kusliga vilket används för att försöka förstå djupare vad som leder till obehag i liminala ytor. Resultatet visar att många olika variabler kan samspela eller att enstaka uppnår obehag i dessa ytor. Ibland spelar bristen av uppsikt stor roll, ibland kan brottet från det normala vara viktigare, många gånger är kontexten viktig – både i form av spelets regler och platsens syfte. Mer djupgående studier behöver framföras för att vidare förstå ämnet. Detta arbete fungerar snarare som en guide för att få en vidare förståelse för kuslighet i liminala ytor eller dyka djupare i dess forskning. 

Place, publisher, year, edition, pages
2023. , p. 33
Keywords [sv]
Kuslighet, Limnalitet, Liminal Spaces, Spel
National Category
Computer Sciences Media and Communications
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-22386OAI: oai:DiVA.org:his-22386DiVA, id: diva2:1749172
Subject / course
Media, Aesthetics and Narration; Media, Aesthetics and Narration
Educational program
Dataspelsutveckling - 3D-grafik; Dataspelsutveckling - animation
Supervisors
Examiners
Available from: 2023-04-05 Created: 2023-04-05 Last updated: 2023-04-05Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(13362 kB)312 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 13362 kBChecksum SHA-512
d2bb6dea12bfd3fbe4c580b9bb5781d2d43bad0481a7828979ecc40ae926935a2056f84841fdaf94acae924270f55268553570c5d2edadaddc1ea1f05dd87230
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics
Computer SciencesMedia and Communications

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 312 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 217 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf