Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Designartefakter som kommunikationsverktyg inom mjukvaruutveckling
University of Skövde, School of Informatics.
2022 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 10 credits / 15 HE creditsStudent thesisAlternative title
Artifacts as Communication Tools in Software Development (English)
Abstract [sv]

Samarbetet mellan UX (User Experience) Designers och mjukvaruutvecklare är sällan helt friktionsfritt, vilket delvis beror på sammanflätningen av deras olika arbetssätt, kommunikationssätt samt otydligheter i hur samarbetet bäst bör gå till. Designers lämnar ofta över designprototyper till utvecklare inför implementering, vilket innebär att de fungerar som ett kommunikationsverktyg mellan parterna. Prototyper har dock visat sig vara ineffektivt som kommunikationsverktyg på grund av att utvecklare ofta går miste om viktig information om designen. Tidigare studier belyser att det saknas insyn i vilken information som utvecklare går miste om när UX designers överlämnar prototyper för implementation. Denna studie syftar därför till att undersöka vilken information utvecklare är i behov av vid överlämning av prototyper för implementation. Genom detta bidrar studien till djupare insikter i utvecklares upplevelse av mottagande av prototyper och tillhörande designartefakter. För att undersöka överlämningsfasen mellan utvecklare och designers utfördes en kvalitativ studie genom intervjuer med mjukvaruutvecklare för att identifiera deras behov. Utöver intervjuer utfördes även internationella enkäter med anonyma deltagare med ett fokus på utvecklares upplevelser och behov under överlämningsfasen. Enkäter riktades även till designers för att ta del av deras upplevelser av överlämningen. Resultatet visade att utvecklare har behov inom fyra områden; kommunikation, prototyper, artefakter och kunskap hos designers:

- Kommunikation: Tydlig och kontinuerlig kommunikation med designers.

- Prototyper: Responsiv design med proportionerliga och konsekventa mått. Anpassas efter webbens begränsningar, designa med variation och extremfall i åtanke.

- Artefakter: Inkludering av interaktioner, beteenden och tillstånd i designen, designmotiveringar, annan förtydligande textinformation, Styleguides/ Designsystem, och krav.

- Kunskap hos designers: Tekniska kunskaper inom programmering, webb och domän.

Abstract [en]

The collaboration between UX (User Experience) Designers and software developers is rarely free of problems. This is partly due to their differences in work processes and communication, as well as ambiguities in how the collaboration should be done. Designers typically hand overdesign prototypes to developers for implementation, making them a tool for communication. Prototypes have been shown to be inefficient as a communication tool since developers often do not receive all of the important information about the design. Previous studies show that there is a lack of understanding of what information software developers do not receive during the design hand off process. Therefore, this study aims to explore what information developers need when prototypes are handed over from designer to developer. The study further aims to contribute to a deeper understanding of developers experiences of receiving prototypes and additional artifacts. A qualitative study was done through interviews with developers to identify their needs during the handoff process. International and anonymous surveys were also conducted, which had a focus on developers experiences and needs during the handoff process. Surveys were also given to designers to explore their experiences. The results show that developers have a need in four areas; communication, prototypes, artifacts and designer’s knoweldge:

- Communication: Clear and continuous communication with designers.

- Prototypes: Responsive design with proportional and consistens measures. Adapt design for the constraints of the web, design with variations and extreme cases in mind.

- Artifacts: Include all needed interactions, behaviours and states in the design, design motivations, clarifying text information, Styleguides/Design systems, and requirements.

- Designer’s knowledge: Technical understandings of programming, webb and the domain.

Place, publisher, year, edition, pages
2022. , p. 66
National Category
Information Systems
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-21900OAI: oai:DiVA.org:his-21900DiVA, id: diva2:1700820
External cooperation
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
User Experience Design
Supervisors
Examiners
Available from: 2022-10-03 Created: 2022-10-03 Last updated: 2022-10-03Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(381 kB)232 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 381 kBChecksum SHA-512
0c6f5caec3749d63d0f133899912282a1cb029facb8027086626cdcdcbc20152030b3e2b3e7023968655140fb441ec90ac4ca3db479985327fa85b6dace4d6a9
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics
Information Systems

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 232 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 465 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf