I denna studie utforskas konceptet juice och dess påverkan på spel. För att utforska denna påverkan läggs fokus på att jämföra spelarens upplevelser och prestation i spel som innehåller juice gentemot spel utan juice. Juice som koncept har en grund i feedback i spel och distinktionen kan upplevas som oklar. Det har i denna studie därför även gjorts ett försök att tydliggöra skillnader mellan juice och feedback. Deltagarna som utförde studien delades in i två grupper där den ena gruppen spelade en version av ett spel med juice och den andra en version av samma spel utan juice. Resultatet visar på liknande data som tidigare studier inom området, att juice kan ha en negativ påverkan på prestation men upplevas som positiv i upplevelsen. Då juice är något som fortfarande är relativt nytt inom vetenskapen är det fortfarande värt att utforska vidare, både inom spel och i ett bredare perspektiv.
Det finns övrigt digitalt material (t.ex. film-, bild- eller ljudfiler) eller modeller/artefakter tillhörande examensarbetet som ska skickas till arkivet.