Högskolan i Skövde

his.sePublications
Planned maintenance
A system upgrade is planned for 24/9-2024, at 12:00-14:00. During this time DiVA will be unavailable.
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
PGG - Processuell Grottgenerering: En jämförelse mellan Cellulär Automat, Random Walk och Perlin Noise
University of Skövde, School of Informatics.
2021 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
PCG - Procedural Cave Generation : A comparative study of Cellular Automata, Random Walk and Perlin Noise (English)
Abstract [sv]

I detta arbete undersöktes processuell generering med tre algoritmer i syfte att skapa grottliknande banor och utvärdera kriterier baserat på eftertraktande egenskaper gällande tid, storlek, variation och pålitlighet. Algoritmerna är cellulär automat, random walk och Perlin noise. Flera olika hjälpfunktioner och algoritmer användes för utvärderingen av kriterierna. Syftet med arbetet var att ta reda på vilken av dessa algoritmer skulle passa bäst att användas i ett roguelikespel. Slutsatsen som drogs från undersökningen är att algoritmen random walk gav det bästa resultat gällande pålitlighet, variation och minst antal områden. Cellulär automat gav bäst resultat för genereringstid och minst antal golvytor. Perlin noise gav minst märkvärdigt resultat, men tillät relativt bättre kontroll över mängden golvytor än både cellulär automat och random walk. Överlag gav random walk det bästa resultat för att användas i syftet att skapa grottliknande banor för roguelikespel. 

Place, publisher, year, edition, pages
2021. , p. 59
Keywords [sv]
procedurel generation, caves, cellular automata, random walk, Perlin noise, comparative study
National Category
Information Systems Human Computer Interaction
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-19983OAI: oai:DiVA.org:his-19983DiVA, id: diva2:1573330
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
Computer Game Development - Programming
Supervisors
Examiners
Available from: 2021-06-24 Created: 2021-06-24 Last updated: 2021-10-29Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(2156 kB)320 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 2156 kBChecksum SHA-512
e5e84e13c8d704ac5357f505da36f7a59f6e83aee93389a748bcd2ec5b34e376ad5c8c7501596cdeae6425642a7a3a84c821e67e0d0f2e85ffc4a755bd3d8cd9
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics
Information SystemsHuman Computer Interaction

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 320 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 1948 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf