Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Bäst före - ofta bra efter: Potentialen hos procedurell retorik i digitala spel om matsvinn
University of Skövde, School of Informatics.
University of Skövde, School of Informatics.
2021 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Best before - often good after : Potential use of procedural rhetoric in digital games about food waste (English)
Abstract [sv]

Denna komparativa studie syftar till att besvara frågeställningen ”Hur kan procedurell retorik i digitala spel påverka förståelse för datummärkning och hållbarhet av matvaror?”. 2018 uppstod 1,3 miljoner ton matavfall i Sverige (Naturvårdsverket 2020) och Jordbruksverket (2011) presenterar bristande kunskap kring datummärkning som en stor orsak till matsvinnet. För att öka kunskapen kring problemet skapades därför två artefakter i form av digitala spel, en med procedurell retorik och en utan. Artefakterna spelades av respondenter som sedan intervjuades och resultatet påvisar ett förändrat beteende/tankesätt hos respondenter till båda spelen. Spelen verkar också fungera som en påminnelse om ämnet för respondenter som redan besatt kunskap om ämnet. Artefakten med procedurell retorik lyckades bättre i att lära ut orsakerna till att mjölk blir dålig. För att öka validiteten i resultatet skulle de båda artefakterna behöva vidareutvecklas för att bli mer snarlika och försäkra att den procedurella retoriken är den enda parametern som undersöks.

Place, publisher, year, edition, pages
2021. , p. 51
Keywords [sv]
Procedurell retorik, matsvinn, digitala spel, inlärning
National Category
Media and Communications
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-19785OAI: oai:DiVA.org:his-19785DiVA, id: diva2:1564132
Subject / course
Media, Aesthetics and Narration
Educational program
Computer Game Development - Game Writing
Supervisors
Examiners
Available from: 2021-06-11 Created: 2021-06-11 Last updated: 2021-06-11Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1494 kB)135 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1494 kBChecksum SHA-512
fe24b81c9bede3aac4d66facca96f0babfc07c3b7f0fb1297439920e569d53f510a15c79348a88c533626440bd85b5b2467ce11ddef6f9b3c87691d8a19c77ae
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics
Media and Communications

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 135 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 286 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf