Data från positioneringssystem som GPS är alltmer vanlig, men är svårhanterlig i traditionella datalagringssystem. Sådan data består av spatiala och temporala attribut och representeras i vissa fall i JSON-format. Sortering av JSON objekt sker via inbyggda sorteringsfunktioner, vilka kräver att hela JSON objektet finns avserialiserat i minnet. Om datan strömmas måste hela datamängden tas emot innan sortering kan ske. För att förebygga detta krävs att en utvecklare utvecklar metoder för sortering av strömmad data medans strömmen pågår. Den här studien identifierar tre lämpliga sorteringsalgoritmer, och jämför dessa på hur snabbt de sorterar den strömmade datan samt deras minnesanvändning. En klientapplikation och en serverapplikation jämfördes även för att se om sortering på servern genererade bättre resultat. De slutsatser som drogs av experimentets resultat var att merge sort var snabbast men använde mest minne, medans heap sort var långsammast men hade lägst minesanvändning. Klientapplikationens sorteringstider var något snabbare än serverapplikationens.