Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Sparande och svårighet: En komparativ studie i hur sparfunktionens utformning påverkar svårighetsgraden i spel
University of Skövde, School of Informatics.
2018 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Save game and difficulty : A comparative study in how the design of the save-function affects the difficulty in games (English)
Abstract [sv]

Sparfunktionen är ett betydelsefullt och vanligt förekommande inslag i digitala spel, vilket inte givits speciellt mycket uppmärksamhet av forskningen. Denna undersökning har utforskat hur utformningen av sparfunktionen påverkar spelarens upplevda svårighet i ett digitalt spel.En kvantitativ undersökning har genomförts, i vilken två grupper av respondenter tilläts spela varsin version av ett enklare FPS-spel. Den enda skillnaden mellan versionerna var deras respektive sparfunktioners utformning. Den ena versionen hade en manuell sparfunktion, den andra en automatisk. Data samlades in medelst ett frågeformulär och datafiler i artefakten.Resultatet tyder på en viss skillnad i upplevd svårighet mellan grupperna. Det gick dock inte att slå fast någon statistiskt signifikant skillnad. Därtill var undersökningens respondenter för få för att resultatet skulle vara generaliserbart på en större population.

Place, publisher, year, edition, pages
2018. , p. 31
Keywords [sv]
manuell sparfunktion, automatisk sparfunktion, upplevd svårighet
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-16155OAI: oai:DiVA.org:his-16155DiVA, id: diva2:1246517
External cooperation
Subject / course
Media, Aesthetics and Narration
Educational program
Computer Game Development - Game Writing
Examiners
Available from: 2018-09-13 Created: 2018-09-07 Last updated: 2018-09-13Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(666 kB)104 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 666 kBChecksum SHA-512
7f929bfc361c1e923b7448605837c6122a7399d691f30f255956e331b4bd4a89a7ac38f639fc1b9b99493e2fba536f73611ade3725844d1aac5a745d2238cec7
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 104 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 397 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf