Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Spelares syn på huvudkaraktärers kön i spel: En kvantitativ studie
University of Skövde, School of Informatics.
2018 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Players' view on game characters' gender in video games : A quantitative studie (English)
Abstract [sv]

Majoriteten av huvudkaraktärer i spel är manliga vilket enligt exponeringseffekten kan innebära att spelare som exponeras för manliga karaktärer börjar acceptera och uppskatta det manliga könet som det rätta könet på huvudkaraktärer i spel. Dock visar studier kring identifikation i spel att spelare, om möjlighet ges, oftast skapar avatarer med sitt eget kön för att kunna identifiera sig med dem. Med hjälp av ett textbaserat spel med en könsneutral huvudkaraktär utfördes en kvantitativ undersökning med frågeställningen: “Hur ser korrelationen ut mellan vilket kön spelare identifierar sig med och vilket kön de läser in i en könsneutral huvudkaraktär?”. Resultatet visade att majoriteten av respondenterna läste in sitt eget kön på grund av identifikation, men att fall även fanns där inget eller det motsatta könet lästes in. Alltså är det fler faktorer än identifikation som påverkar valet av inläsning av kön. Framtida arbete kan kretsa kring vilka dessa faktorer är.

Place, publisher, year, edition, pages
2018. , p. 37
Keywords [sv]
exponeringseffekt, identifikation i spel, könsidentifikation i spel
National Category
Other Engineering and Technologies not elsewhere specified Media Engineering
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-16128OAI: oai:DiVA.org:his-16128DiVA, id: diva2:1244580
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
Computer Game Development - Programming
Supervisors
Examiners
Available from: 2018-09-04 Created: 2018-09-03 Last updated: 2018-09-04Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(577 kB)128 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 577 kBChecksum SHA-512
921d1a8535e614054407f8f59d20764559f624b5522347374af6cc681cd4d348d726b67b526ff3b2a162ba358521fc100cf4006fbd82cf3a7ebc2f3c1bf226c0
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Romin, Rebecca
By organisation
School of Informatics
Other Engineering and Technologies not elsewhere specifiedMedia Engineering

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 128 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 488 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf