Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Procedurell Generering - Rum och Korridorer: En jämförelse av BSP och Bucks algoritm som metoder för procedurell generering av dungeons
University of Skövde, School of Informatics.
2018 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Procedural Generation - Rooms and Corridors : A comparison of BSP and Buck's Algorithm as methods to procedurally generate dungeons (English)
Abstract [sv]

Procedurell generering av spelinnehåll är idag ett populärt alternativ för många spelutvecklare då det kan minska kostanden, tiden samt arbetsbördan för mindre bolag. Den här studien har som syfte att undersöka två stycken algoritmer inom procedurell generering där den ena är BSP och den andra är Bucks algoritm. Bucks algoritm är en ny, okänd och tämligen oanvänd algoritm som är av intresse att undersöka för att utvärdera dess användbarhet inom spelutveckling.

Resultatet från studien visar att BSP genererar innehåll snabbast och i gengäld skapar Bucks algoritm innehåll med en högre nivå av densitet och relativ storlek.

Place, publisher, year, edition, pages
2018. , p. 46
Keywords [sv]
procedurell, PCG, dungeon, BSP, Buck, algoritmer
National Category
Computer and Information Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-15288OAI: oai:DiVA.org:his-15288DiVA, id: diva2:1213415
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
Computer Game Development - Programming
Supervisors
Examiners
Available from: 2018-06-15 Created: 2018-06-04 Last updated: 2018-06-15Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(1283 kB)396 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 1283 kBChecksum SHA-512
95659736039374c00bebee9d99980b501a2f0df0abe21270d0c38b1f80e75e57a8c96ea42498b368d59cfb62d6944646105fec9d3a0bcf24774529d35ba49588
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Helge, Adam
By organisation
School of Informatics
Computer and Information Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 396 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 1349 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf