Högskolan i Skövde

his.sePublications
Planned maintenance
A system upgrade is planned for 10/12-2024, at 12:00-13:00. During this time DiVA will be unavailable.
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Procedurell generering av grottsystem för dataspel: Jämförelse av procedurellt genererade osymmetriska banor
University of Skövde, School of Informatics.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Procedural generation of caves for computer games : Comparison of procedurally generated nonsymmetrical levels (English)
Abstract [sv]

Detta arbete handlar om Procedural Content Generation (PCG) i form av algoritmer som skapar osymmetriska banor, och fokuserar på att ge en översikt av prestanda avseende tid, storlek och tillgänglighetsgaranti. Tre olika algoritmer testades på hur lång tid det tog att skapa en bana, och hur stora dess banor blev, och om dessa banor tillåter att man kan nå alla gängliga områden. En Agentbaserad algoritm, Cellular Automata och Diffusion-limited Aggregation (DLA) studerades avseende dess styrkor och svagheter. Efter experimentet så drogs slutsatsen att DLA var mest effektiv inom tid och garanti dock skapade den små banor. Cellular Automata lyckades skapa stora rum men kunde de inte godkännas på punkten garanti, och den tog för lång tid att köra. Den Agentbaserade algoritmen misslyckades att skapa banor överhuvudtaget.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 23
Keywords [sv]
Procedural Content Generation, Bangenerering, Grottor, Algoritmer
National Category
Computer Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-13964OAI: oai:DiVA.org:his-13964DiVA, id: diva2:1129961
Subject / course
Computer Science
Educational program
Computer Game Development - Programming
Supervisors
Examiners
Available from: 2018-02-27 Created: 2017-08-08 Last updated: 2024-05-27Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(550 kB)213 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 550 kBChecksum SHA-512
2ef4d085c19afa6361124453931f92ffe5ce09bfb91591de12b2aea9fb6b093a334b10cc0f63bb35cab4275ea5738984c2d6cfa6894a4f0e1c809b09ef7ff67b
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Ek, Pontus
By organisation
School of Informatics
Computer Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 213 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 635 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf