his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Diegetiska och spatiala UI-element i speltutorials: Hur immersion och lärbarhet påverkas av olika typer av UI i ett VR-spels tutorial
University of Skövde, School of Informatics.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
Diegetic and spatial UI elements in game tutorials : How immersion and learnability is affected by different types of UI in a VR game’s tutorial (English)
Abstract [sv]

Tutorial kallas ofta delen i början av ett spel där spelaren lär sig hur spelet fungerar. Utformningen av detta segment, som ofta innehåller en kombination av träning i spelmekanik och inledning till spelets berättelse, utgör ofta en utmaning för speldesigners. I tutorial-delen av VR-spelet Budget Cuts har utvecklarna använt sig av så kallade spatiala UI-element för att förmedla instruktioner och information till spelaren. Man har från utvecklarnas sida sett vissa brister i lärbarhet och immersion. Det har föreslagits att en förflyttning av UI-element till ett diegetiskt plan, d.v.s. där dessa får en naturlig placering och del i spelets fiktion, kan ha en positiv effekt på immersionsnivån och lärbarheten. En ny version av spelets tutorial har utvecklats för att undersöka detta antagande. Genom användbarhetstestning och jämförelse av den nya och tidigare versionen, har detta visats stämma.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , 40 p.
Keyword [sv]
Tutorial, VR, Diegetisk, Spatial, Immersion, Lärbarhet
National Category
Other Computer and Information Science
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-13671OAI: oai:DiVA.org:his-13671DiVA: diva2:1107352
External cooperation
Neat Corporation
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
Computer Game Development - Design
Supervisors
Examiners
Available from: 2017-07-17 Created: 2017-06-09 Last updated: 2017-07-17Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(20444 kB)1 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 20444 kBChecksum SHA-512
424ef58859e2ff05a2e22deb9b4dee019c1b9379e22553f8b27d904d00b0c7836144c0f1b4838d2bee2b9e60cb8b53e0ef949337a24d340f3891a7ab47d4e8ae
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Axelsson, Olle
By organisation
School of Informatics
Other Computer and Information Science

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 1 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

Total: 66 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • harvard1
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf