Högskolan i Skövde

his.sePublications
Planned maintenance
A system upgrade is planned for 10/12-2024, at 12:00-13:00. During this time DiVA will be unavailable.
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Att upptäcka dolda objekt i spel: En undersökning av occlusion culling och dess påverkan i spelscener
University of Skövde, School of Informatics.
2017 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
To detect hidden objects in games : An analysis of occlusion culling and its affect in game scenes (English)
Abstract [sv]

Att detektera och eliminera dolda ytor är viktigt när grafiska applikationer blir mer komplexa och detaljerade. En teknik som används till det är occlusion culling och olika typer av algoritmer har tagits fram för att möjliggöra den tekniken. Occlusion culling innebär att hitta objekt som har stor potential att dölja delar av en scen. Dessa objekt kallas för occluders. I den här rapporten så undersöks möjligheten att använda olika stor mängd av occluders i en algoritm och hur det påverkar olika typer av spelscener. Tre olika spelscener har satts upp i Unity som skiljer sig i hur de är uppbyggda. Effekten av occlusion culling i scenerna visar på att det kan vara en teknik bättre lämpad för vissa typer av spel. Rapporten visar också på en möjlighet att forska vidare på valet av en lämplig mängd med occluders.

Place, publisher, year, edition, pages
2017. , p. 31
Keywords [sv]
occlusion culling, occluders, unity, spelscen
National Category
Computer Sciences
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-13664OAI: oai:DiVA.org:his-13664DiVA, id: diva2:1107138
Subject / course
Computer Science
Educational program
Computer Game Development - Programming
Examiners
Available from: 2017-06-09 Created: 2017-06-09 Last updated: 2023-08-31Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(978 kB)178 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 978 kBChecksum SHA-512
7f61588e6bb9d2ac09616e9dcb39b2aa0d51a7aac29db158daea5a3c374489596d158f410551838ee21cdda09593b82f9fbc6ce18aa0be36ab2c4d243dc18972
Type fulltextMimetype application/pdf

Search in DiVA

By author/editor
Eriksson, Jakob
By organisation
School of Informatics
Computer Sciences

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 178 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 614 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf