Högskolan i Skövde

his.sePublications
Change search
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf
Användarutvärdering av aspekter inom datorbaserad realtidssnö: När bedömningen är subjektiv
University of Skövde, School of Informatics.
University of Skövde, School of Informatics.
2020 (Swedish)Independent thesis Basic level (degree of Bachelor), 20 credits / 30 HE creditsStudent thesisAlternative title
User evaluation of aspects within computer-generated realtime snow : When judgment is subjective (English)
Abstract [sv]

Arbetets mål är att undersöka vilka snöaspekter en användare föredrar i ett bilspel med realtidssimulerad snö. Bakgrunden går igenom och förklarar begrepp inom området snö i datorgrafik. Tidigare artiklar inom liknande områden diskuteras och används även som bakgrund för snömetoder som tas upp i samma del. Efter bakgrundsdelen kommer problemformulering samt metodbeskrivningsdelen, som börjar med att arbetets problemformulering presenteras och förklaras. Det uttrycks hur tidigare artiklar inte utvärderat användares uppfattning av snö, vilket detta arbete då tar sig an att besvara.Metodbeskrivningen förklarar tillvägagångssättet som arbetet använder för att besvara frågeställningen. Flera versioner av ett enklare bilspel skapas där varje version använder olika inställningar av tidigare nämnda snömetoder. Dessa versioner bedöms av testare för att förstå påverkan av de olika snöinställningarna. Följande del Implementation går igenom skapandeprocessen för spelet och de beslut som tagits under dess utveckling. Efter detta analyseras insamlad data från utförda test och slutsatser kring problemformuleringen dras.En slutlig utvärderingsdel sammanfattar och diskuterar sedan arbetet i helhet utifrån olika synvinklar.

Place, publisher, year, edition, pages
2020. , p. 59
Keywords [sv]
Datorgrafik, Snö, Bilspel
National Category
Information Systems
Identifiers
URN: urn:nbn:se:his:diva-18798OAI: oai:DiVA.org:his-18798DiVA, id: diva2:1452758
Subject / course
Informationsteknologi
Educational program
Computer Game Development - Programming
Supervisors
Examiners
Available from: 2020-07-07 Created: 2020-07-07 Last updated: 2020-07-07Bibliographically approved

Open Access in DiVA

fulltext(3361 kB)114 downloads
File information
File name FULLTEXT01.pdfFile size 3361 kBChecksum SHA-512
b83d43ad2da7533c62cf21466d9edfe2544f789dc613a834ea7e5bea81711d7a56d218369f0d828abcb0a1868ad80f57e718bd7868f61983af71a75a1ccc08f2
Type fulltextMimetype application/pdf

By organisation
School of Informatics
Information Systems

Search outside of DiVA

GoogleGoogle Scholar
Total: 114 downloads
The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available

urn-nbn

Altmetric score

urn-nbn
Total: 512 hits
CiteExportLink to record
Permanent link

Direct link
Cite
Citation style
  • apa
  • apa-cv
  • ieee
  • modern-language-association-8th-edition
  • vancouver
  • Other style
More styles
Language
  • de-DE
  • en-GB
  • en-US
  • fi-FI
  • nn-NO
  • nn-NB
  • sv-SE
  • Other locale
More languages
Output format
  • html
  • text
  • asciidoc
  • rtf